zaterdag 1 januari 2011

Absolut Vodka gebruikt Social Media cross-mediaal

ABSOLUT Vodka gebruikt diverse vormen van Social Media om speciale 'one day ABSOLUT Vodka events' te promoten die plaats vinden op geheime en exclusieve locaties. De campagne werd gestart met de launch van een micro-site en een blog van Justin Broadbent. Deze multimedia kunstenaar bedenkt de concepten en de vormgeving van de evenementen: 'As the sun sets, the exhibit becomes an exclusive, eclectic and dynamic party'.



Verder werd er een speciale facebookpagina aangemaakt waar de evenementen op worden gepromoot en waar relevante projecten met o.a. Spike Lee en Jay-Z te zien zijn alsmede de korte film Lemon Drop. Uiteraard moet je wel eerst aangeven dat je de pagina 'leuk vindt'. Op deze manier heeft Absolut Vodka al snel meer dan een half miljoen volgers aan zich gebonden.



Ook Twitter wordt ingezet om de evenementen en de gastenlijst op Facebook te promoten. De resultaten waren ongelooflijk. Ik no-time waren de tickets voor de evenementen weg en dit zonder enige traditionele media ondersteuning anders dan via bovenstaande social media kanalen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten